Oivalluksia puheenparresta ja sanailun taidosta

Yritysbrändin kehittäminen

Jotta emme unohtaisi yhteisön pyrkimyksiä, todettakoon, että yritysbrändin kehittäminen näyttelee keskeistä osaa pohdittaessa peräänkuulutettua lakonisuutta.

Kun yritysbrändin kehittäminen astuu näyttämölle, syntyy tilanne, jossa lakonisuus ja luovuus tanssivat valssia poskettoman värikkäissä asuissa. On kuin yrityksen viestintäosasto olisi saanut käsiinsä paletin ja päättänyt maalata maailman hieman kirkkaammaksi. Brändin kehittäjät ovat kuin taikureita, jotka luovat yksinkertaisuudesta loistokkaan spektaakkelin, jossa jokainen viesti kätkee sisäänsä enemmän kuin ensisilmäyksellä huomaa.

Tässä leikissä yhteisö on kuin innostunut kuorolainen, joka yhtyy lauluun, mutta muistuttaa samalla, ettei unohdeta sitä arjen lakonista viehätystä. Onhan se kuitenkin niin, että mitä vakuuttavampi brändi, sitä nautinnollisempaa on oivallus, kun yksinkertaisuus kätkee sisäänsä syvemmän merkityksen.