Oodi paskanjauhannalle

Miksi markkinoijat ovat nykyään erityisen huolissaan sisällöntuotannosta?

Tämän päivän kuluttajilla on vahva halu saada paljon hyödyllistä tietoa, mutta he vastustavat entistä voimakkaammin niin sanottua ”suoraa myyntiä”. Suurin osa meistä tutkii tuotteita ja palveluita verkossa ennen ostopäätöksen tekemistä.

Tutkimme esimerkiksi erilaisia ​​autoja vertailemalla hintoja ja ominaisuuksia ennen kuin päätämme tavata jälleenmyyjään. Jopa päivittäistavarakaupan ostajat käyttävät matkapuhelimia vertaillakseen hintoja ja tarjouksia. Enpä usko, että olet koskaan vain porhaltanut nettikasinolle, kuten sport.netbet.fi-sivustolle, tarkastelematta ensin muitakin tarjolla olevia vaihtoehtoja.

Ecommerce, Selling Online, Online Sales, E-Commerce

Ihmiset haluavat hyvää sisältöä, joka auttaa heitä tekemään hyviä päätöksiä, mutta he eivät pidä myyntipuheista. Kuluttajat reagoivat vähemmän perinteiseen mainontaan ja vanhan koulun myyntitaktiikoihin, ja tämä pätee sekä B2C- että B2B-asiakkaisiin. Erään tutkimuksen mukaan 70% kuluttajista haluaa ennen oppia yrityksistä ja tutkia heidän taustojaan artikkeleiden ja hakumoottoreiden kautta suoran mainonnan sijaan.

Yhdysvalloissa yritysten päätöksentekijöiden tekemässä Roper-kyselyssä todettiin, että 80% haluaa saada tietoja mahdollisesta ostoksesta artikkeleista mainonnan sijaan. Samassa tutkimuksessa todettiin, että 70% sanoo sisällön saavan heidät tuntemaan olonsa lähemmäksi sponsoroivaa yritystä ja 60% sanoo sisällön auttavan heitä tekemään parempia ostopäätöksiä.

Markkinoijien ja yrittäjien suurimmat haasteet

Tässä on lueteltu tämän hetken markkinoinnin isoimmat haasteet:

  • Sisällöntuotto ja -markkinointi (34,4%)
  • Liidien tuottaminen (32,4%)
  • Verkkosivustoliikenteen tuottaminen (11,7%)
  • Tuloksen optimointi (11,0%)
  • Verkkosivujen suunnittelu (10,5%)

Mielenkiintoista on, että sisällön luominen on kaikkien digitaalisen markkinoinnin strategioiden, kampanjoiden ja toimintojen ”veri, joka virtaa suonissa”. Itse asiassa sisällön luomisella ja markkinoinnilla on merkittävä vaikutus kaikkiin näihin muihin haasteisiin, mukaan lukien:

  • Verkkosivuston liikenne
  • Verkkosivujen suunnittelu
  • Tuloksen optimointi
  • Liidi-sukupolvi

Sisältö on avainasemassa vierailijoiden houkuttelemiseen

Ostajat käyttävät säännöllisesti verkkokanavia, kuten hakua, sosiaalista mediaa, sähköpostia ja viittaavia verkkosivustoja, tutkiakseen ja kouluttaakseen itseään heille tärkeissä asioissa. Sisällön näkyvä sijoittaminen näihin kanaviin saa potentiaaliset ostajat tuntemaan sinut ja houkuttelee heitä yritykseesi.

72% markkinoijista sanoo, että asiaankuuluvan sisällön luominen oli tehokkain SEO-taktiikka. Esimerkiksi nettikasinoalan mainonta perustuu melkein eniten sisällöntuoton avulla SEO -markkinointiin, jossa luodaan laadukasta SEO-sisältöä omalle sivustolleen, joka sitten houkuttelee asiakkaan vierailemaan heidän sivustolla.

Erittäin arvokkaan ja informatiivisen sisällön, kuten oppaiden, e-kirjojen, raporttien, tapaustutkimusten, videoiden, podcastien ja pilarisivujen luominen ja tarjoaminen auttavat muuntamaan enemmän verkkosivuston kävijöitä liideiksi.

Sisältömarkkinoinnin aloittaminen

Vain siksi, että markkinoijat ymmärtävät sisällön tärkeyden, monet eivät ole vielä laatineet virallista sisältömarkkinointistrategiaa. Tässä on viisi vinkkiä, jolla pääset alkuun:

  • Suunnittelu: Määritä, mitkä tavoitteet on saavutettava ja minkälainen rooli sisällöllä on niiden saavuttamisessa. Kuinka sisältömarkkinointi täydentää muita toimintoja, kuten myyntiä, palvelua, ylennyksiä tai mainontaa?
  • Yleisö: Kuka on yleisösi? Missä heidän edun, huolenaiheiden, tiedontarpeen ja asiantuntemuksesi välillä on yhteys?
  • Sisällöntuotto: Erinomainen sisältö alkaa selkeällä käsityksellä sanomastasi. Luo yhtenäinen sävy, joka edustaa organisaatiosi asiantuntemusta ja arvoja. Sisältösi on optimoitava yleisösi, hakukoneiden ja liiketoimintatavoitteidesi mukaan.
  • Toteuta: Kuinka jaat sisältöäsi? Julkaisetko artikkeleita verkkosivustollesi? Säännöllinen ja johdonmukainen aikataulu on paras tapa tuntea yleisösi. Kuinka optimoit sosiaalisen median ja muut kanavat viestisi levittämiseksi?
  • Analysoi tuloksia: Kiinnitä huomiota siihen, mitä sisältösi vaikuttaa verkkosivustosi liikenteeseen ja hakukoneiden sijoitukseen. Ovatko ihmiset vuorovaikutuksessa sisältösi kanssa? Arvioi tykkäysten, jakojen, kommenttien ja muiden toimintojen määrä. Mitä ihmiset sanovat kommenteissaan – positiivista tai negatiivista sekä miten vastaat niihin?            

Tuloksia seuraamalla voit saada tärkeitä oivalluksia siitä, reagoivatko ihmiset sisältöösi ja miten. Tämä antaa sinulle mahdollisuuden ottaa oppimasi asiat käyttöön ja parantaa sisältömarkkinointiasi, mikä antaa sinulle mahdollisuuden parantaa tuloksia ajan myötä.